6.9.2012

Its getting hot in here!

Oikeesti aattelin tänne tullessa et täällä sataa joka päivä mut tääl on satanu vasta kerran! Ja seki oli vaa joku pieni lyhyt tihkusade. Tääl on ollu ihan sika lämpimii ilmoi! Joka päivä jotai 23 astetta varmaa, ja enemmänki. Näin yhdet kivat saappaat kyllä tänää ku jouduin taas kävelee vaan näyteikkunoitten ohi.. täytyy ehkä käydä kattoos niitä koska niil varmasti tulee olee käyttöö jossei nyt nii ainaki myöhemmin syksyllä/talvella.

Mulla oli tiistaina ajotunti oikeen autokoulutyypin kanssa. Nää kysy multa parin ajokerran jälkeen et haluisinko vielä kunnon ajotunnin ja todellaki halusin! Se selvensiki paljon asioita liikenteessä ja helpotti oikeesti. Olin nimittäin aika hukassa tuol ajellessani mut tänään olin jo ekaa kertaa yksin pojan kans liikenteessä! Ja se meni tosi hyvin :) Välillä vähä pelkään vaa et jyrään kaikkien vasemmalla olevien parkkeerattujen autojen peilit mukanani :D:D koska sinne puolelle on jotenki vaikeempi nähdä ja hahmottaa. Mut oon varma et se alkaa sujua tästä :) Niinku sanoin ni tänäänkää ei ollu mitään ongelmia. Autokoulu tyyppi tuli sit ihan kotiovelle asti hakemaan mut ajotunnille :D vähän eri meininki ku suomessa vai? Se sano myös et hänen kuuleman mukaan suomessa on ehkä maailman vaikein inssi ja meil on kaikki liukkaanajot ja kaikki! Se tiesi suomesta vaan jotain ralli ja formulakuskeja. Sit se myös kerto et se opettaa tällä hetkellä jotain romanialaista tyttöä jolla on ajokortti mut joka ei oo elämässään ikinä koskaan ajanut autoa... oli ilmeisesti ostanu sen jostain tai jotain :DD haha. Kiva. Yhdessä vaiheessa sen tyttöystävä soitti sille ja sen puhelun jälkeen se kerto mulle et se tyttö/nainen ei osaa kokata mitään ja soitteli koska se on ite menossa kotiin et se saa ruokaa, koska se kuulemma usein löytää sen kotoa "sitting there and feeling sorry for herself and eating popcorn" koska popparit on ainoo asia mitä se osaa tehdä :DD voi ei!  Mutta, käytiin siis pojan kans kaupungissa tänään ja kävin ilmottautumassa yhteen kielikouluun. Se maksaa jonkun verran mut tää perhe kannusti mua menemään sinne ja onhan se oikeesti hyvä et saa lisää kielitaitoo ja pääsee tutustuu siellä uusiin ihmisiin. Se on kaks kertaa viikossa jote ei oo mikään paha.. Oon kuulemma ainoo suomalainen siellä nyt sitte. Kiva tutustuu eri maasta tulleisii :) Ne jo kehuki mun englantia siellä.. mun piti tehä joku ennakkotehtävä missä piti kirjottaa ja valita kaikkii oikeita vaihtoehtoja ja sain melkeen kaikki oikein! Kirjotin kuulemma jotain juttuja tosi amerikka tyyliin ja ne kysy et katonko paljon amerikkalaisii tv-sarjoja :D no katonha mä, ja ilman tekstityksii.. Kuulemma myös kuuntelen englantii tosi hyvin ja pystyn heti vastaa lauseisiin ihan rennosti :) jeij. Sen testin perusteella valittiin sit se ryhmä mihin meen.

Kaupungista me mentiin sit pojan kans uimaan ja sieltä kotiin. Illalliselle me mentiin johonki intialais-ranskalaiseen ravintolaan jossa söin jotai kana juttuja :D En tajunnu siit menusta oikeesti juurikaa mitää ja nää sit ehdotteli ja selitti mulle kaikkee ja lopulta tilas mulle ne kana jutut jotka sit oli ihan jees. Oon silti edelleen enemmän ton kiinalaisen ruoan ystävä :D Mut tää oli eka ravintola jossa mulle 'työnnettiin tuoli' ja laitettiin se ...ruokaliina? :DDDD... syliin :D hah. Tuli siinä sit otettua joku hyvä omenasiideri ja pari lasii valkkaria kans. Oon täällä nyt juonu kolmee eri valkkaria ja ne on varmaa kaikki ollu parempii ku ykskää mitä oon suomessa maistanu :D Täytyy varmaa tuoda jotain niistä suomen tuliaisiks ;D Tän päiväne omenasiideri oli myös tosihyvää, ei tosin vedä vertoi mitenkää somersbylle jotai kaipailen!! :D vinkvink kaikki finnish kaverit jos joku tulee käymää täällä päin ni saa tuoda..... :D

Eilen (tai suomen aikaan jo toissapäivänä) me oltiin pojan kans vaan kotona ja se halus et kuvaan sille jotain legoanimaatioo.. Kokkailin myös lohipihvejä marinoituina ja niist tuli tosihyvii :D Kokkaustaidot kohenee täällä koko aja koska kotona en juurikaa tehny mitään tollasia :D saa taas nähdä mitä huomisen menu tuo tullessaan :D

Huomenna pojalla alkaa sit koulu (vihdoin) ja pääsen ekaa kertaa shoppailemaan(!!!!!!) Oon vähä hätäkädessä täällä tän mun vähäsen vaate- ja kenkä valikoiman kanssa joten nyt se pääsee aivan varmasti kasvamaan :D Ja lauantaina vielä lisää koska sillon on vuorossa Lontoo♥ ja tietysti Anni ;) jota en oo nähny piiiitkään aikaan! Mut huomenna eli perjantaina pitäs nähdä myös aamupäivästä muita au paireja, niitä joita en sit koskaan onnistunu löytämään/tunnistanu sillon maanantaina :D Ollaan menossa ainaki kahville ja joku tais ehdottaa myös et jos mentäs illalla johonki yökerhoon. Saa nähdä oonko menossa mukana koska lauantaina pitää olla skarppina lontoossa :D

Voisin tähä samaan putkeen myös kertoa muutamist jutuista mikä tääl on erilailla kun suomessa :D
Ensinäkin täällä ovet työnnetään sisään päin, toisin ku suomessa kotiin mennessä vedät ulko-oven auki. Sit ainaki just täs mun perheessä ni aamulla syödään heti aamupala, sit joskus 12-14 aikaan syödään lounas, 15-16 syödään snacks (jotain pientä yms.) ja sit illemmalla 18-20 syödään dinner, eli illallinen/päivällinen. Yks asia on tietty se et tääl on kaikki mittayksiköt ihan eri kun suomessa. En varmaan tuu koskaan oppimaan niitä :D Olin yks päivä subwayssa käydessä ihan hukassa et mikä on puolikas ja mikä kokonainen subi :D kokonainenha oli sit one foot long :D okei. Sit yks asia mistä mulle jo etukäteen kerrottiin, ja mikä ärsyttää/v'tuttaa todella paljon on se et täällä ei oo lainkaan pidesuihkuja!! Mä haluun semmosen yhyy! Tääl on myöski laitonta et vessassa olis pistorasia tai valonkatkasin sisällä.. ne pitää olla ulkopuolella.. tai pesukoneelle paikka, turvallisuussyistä :D joten aika pyllystä! Ei paljoo siis laiteta hiuksia vessassa tai mitää muutakaan! :D Kellään ei myöskään ole päältä täytettävää pyykinpesukonetta koska ne on yleensä keittiössä.. Sit aika ..hauska.. juttu on se et täällä on uimahallis tai siis salilla/uimahallissa pukuhuoneessa yks kaappiosasto joka on for adults only :DD haha okei? ei lapsia näihin kaappeihin siis! Ja sit tääl on eriksee pukuhuoneet perheille. Ja pukuhuoneis on sellaset masiinat mihi voit laittaa uikkarit ja kansi kiinni ni se kuivaa ne uikkarit. Cool. Ja myöskää omaa pyyhettä et tarvi sinne koska sieltä saat pyyhkeen jonka jätät käytön jälkeen sellasee roskiksen mallisee laatikkoon. One thing is that täs koulus mitä toi poika nyt käy nii ei saa alle kuudesluokkalaiset mennä yksin kouluun.. jonkun pitää viedä ne tai saattaa kävellen. 

Et sellasta tällä kertaa. Lupaan et huomenna (jos shoppailun hurmokses ehdin) otan kuvia ja lauantain kuvat on jo taattu koska Lontoo. Ei tarvi muuten selitellä :D Right, so good night !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti